Trenduri în industria de împachetare în 2018
Ca orice domeniu de activitate, și industria de împachetare (packaging) funcționează după o serie de reguli dictate în mod special de piața de desfacere și de consumator. În funcție de acești factori dar și de progresele tehnologice, sunt și câteva trenduri specifice perioadei prezente care influențează această industrie. Despre acestea vom discuta cu această ocazie, încercând să le punctăm pe cele mai importante.
Sustenabilitate
Consumatorii sunt și vor fi din ce în ce mai conștienți de impactul pe care unele industrii și produsele aferente le au asupra mediului. Din ce în ce mai mulți oameni se orientează către companii care nu doar că sunt la rândul lor conștiente de aceste probleme ci și acționează în consecință, încercând să reducă pe cât posibil impactul negativ prin intermediul unor strategii sustenabile pe termen lung.
Stilul de viață sănătos
Și acesta este un capitol la care trendul este dictat de către consumator. Internetul ne-a deschis calea către comunicare dar în același timp, ne-a oferit și șansa de a ne informa mai bine cu privire la lucrurile pe care le cumpărăm și impactul acestora asupra sănătății individuale. Din ce în ce mai mulți oameni încearcă să se hrănească mai sănătos iar lucrurile nu se opresc aici. Și produsele nealimentare pot avea un impact direct asupra calității vieții umane, inclusiv asupra sănătății acestuia. Prin urmare, trendul actual dictează faptul că produsele confecționate din materiale prietenoase cu mediul înconjurător și care nu sunt dăunătoare în vreun fel, fie el și indirect, vor fi mai căutate și în consecință, mai populare.
Comfort
E un trend care există dintotdeauna, nu însă la nivelul la care am ajuns în prezent, când putem face aproape totul din confortul locuinței proprii, fără a mai fi nevoiți să ieșim din casă pentru achiziții, fie ele alimentare ori nu. În anul 2018 și evident, în anii care vor urma, consumatorii caută din ce în ce mai des companiile full service. În industria de packaging, acest lucru impune o schimbare de perspectivă în rândul companiilor care sunt nevoite să se adapteze astfel încât să includă cât mai multe servicii în ofertă. Posibilitatea de a personaliza pachetele sau ambalajele este un serviciu care intră în această categorie, de exemplu.