Dintotdeauna, oamenii au avut nevoie de metode din ce în ce mai eficiente și mai bune de a-și împacheta alimentele, obiectele de uz casnic, obiectele care urmează a fi depozitate și așa mai departe. De aceea, economia fiecărei zone a depins întotdeauna de capacitatea logistică a întreprinzătorilor.
Lucrurile s-au schimbat însă considerabil odată cu revoluția industrială, odată cu producția în serie și nevoia crescândă a oamenilor de a transporta mărfuri în condiții de siguranță, din toate colțurile lumii.
Cu producția în masă, a crescut și nivelul de trai al omului dar și nevoia de consum. An de an, oamenii au descoperit noi și noi lucruri, și-au lărgit orizonturile și și-au adaptat nevoile pe măsură ce evoluția tehnologică le-a permis să își permită noi vise, hobby-uri, toalete și așa mai departe.
Prin urmare, chiar dacă în mare măsură industria de packaging se dezvoltă împreună cu celelalte industrii și se adaptează în mod constant nevoilor oamenilor, putem discuta despre câteva trenduri specifice în acest domeniu. Iată câteva exemple concludente:
Explozia demografică
Dezvoltarea tehnologică din ultimele două secole, a condus implicit la o creștere a nivelului de trai și a speranței de viață, doi dintre factorii care stau la baza exploziei demografice la care încă asistăm, oarecum neputincioși. Odată cu creșterea populației, au crescut și nevoile legate de tot ceea ce înseamnă confortul și viața de zi cu zi a oamenilor. Oameni care au nevoie de alimente, îmbrăcăminte, obiecte de uz casnic, etc. Întreaga industrie de packaging s-a dezvoltat în jurul acestor nevoi și în strânsă legătură cu industria producătoare de bunuri și transporturile. Trendul este în continuare ascendent, populația lumii, în special cea urbană, fiind în continuă creștere.
Avansul tehnologic
În mod evident, avansul tehnologic din ultima perioadă nu se putea lăsa fără urmări în industria de packaging. An de an se descoperă noi și noi metode de producție mai eficientă a materialelor care stau la baza cutiilor, a benzilor adezive ori a foliilor protectoare utilizate de producătorii și distribuitorii de bunuri de larg consum. Și acest trend este unul ascendent, avansul depinzând de o mulțime de factori externi, precum și cel de mai jos.
Grija față de mediu
Da, acest factor este unul extrem de important. Oamenii din ziua de azi au devenit mai conștienți decât oricând în istoria omenirii în ceea ce privește mediul înconjurător. Mai mult, și clasele politice și-au dat seama de importanța protejării mediului drept pentru care, anual apar noi și noi legi și reglementări în ceea ce privește materialele utilizate și evident, metodele de reciclare.
Industria de packaging depinde în mare măsură de cadrul legislativ dar și de alegerile oamenilor și de aceea, principalul trend în acest sens este cel de a economisi cât mai multe resurse și de a crea materiale din ce în ce mai prietenoase cu mediul înconjurător. Ținând cont de faptul că discutăm despre o industrie care la nivel mondial a depășit cifra de afaceri de 500 de miliarde de dolari, este important ca mare parte din acești bani să fie investiți în cercetare și reciclare.